ممکنه برای همه پیش بیاد 

برای من که پیش اومده 

در اصل این بحث ها از سن 13 یا 14 سالگی شروع میشه 


و در اون لحظه که بحث هم میکنی دوست نداری اینجور یحث ادامه پیدا کنه

با صدای بلند 

دعوا 

عصبانیت 

دوست داری همون موقع تموم بشه 

بالاخره میدونیم نباید با پدر و مادرت اونجوری صحبت کنی 

Image result for ‫پدر و مادر‬‎

خب دوستششششششششششششششششششون داری :)


چی کار کنیم یه سری را حل وجود داره 

میخوام این پست بزارم 

که اول خودم هرروز ببینم و ازشون استفاده کنم

جرو بحث با پدر و مادر:هیچ فرزندی به جرو بحث با پدر و مادرعلاقه ندارد به همین دلیل بهتر است راه حل هایی را بیاموزیم که باعث خاتمه جرو بحث با پدر و مادردر خانه بشود.گاهی اوقات واقعا اثبات اینکه شما می دانید در برابر مسائل مختلف مسئول هستید و نیازی به تذکر به این مسئله نیست کار سختی است.در بسیاری از مواقع پدر و مادر نمی خواهند باور کند که سن شما بیشتر شده است و توانایی درک مسائل را بیشتر از گذشته دارید 

1.پدر و مادر خود را متوجه این مسئله کنید که شما کاملا حس مسئولیت در برابر مسائل مختلفرا دارید.به آن ها بقبولانید که شما به اندازه کافی در مقابل دنیای بیرون آگاهی دارید که در مواقع مختلف تصمیم درست را بگیرید و نیازی نیست که آن ها مدام نگران شما باشند.اگر شما بیشتر مواقع به موقع به خانه بیایید و در درس هایتان موفق باشید به این روند کمک می کنید.

2.به پدر و مادر در طول هفته در کارهای خانه کمک کنید قبل از اینکه آن ها از شما بخواهند.کمکی به سادگی اینکه یک خرید در خانه را به عهده بگیرید و یا در نظم خانه به آن ها کمک کنید باعث بهتر شدن نظر و فکر آن ها راجع به شما خواهد شد.

3.هنگام بحث و صحبت با پدر ومادر خونسرد و مودب باشید تا از هرگونه تنش و جروبحث جلوگیری شود.هیچگاه صدای خود را بلند نکنید و یا در را نکوبید.در عوض، به حرفهای آن ها کامل و آرام گوش دهید.

اگر با حرفی که آن ها می زنند مخالف هستید، بعد از اتمام حرف های آن ها نظر خود را بگویید.از نگاه تند و تیز و یافریاد زدن بر سر پدر و مادرخود کاملا بپرهیزید.اینکار باعث می شود پدر و مادر حرف شمارا بهتر بفهمند و حتی از اینکه راجع به شما زیاده روی کرده اند پشیمان شوند.

4.دوستان نزدیک و افرادی که با آن ها در ارتباط هستید را به پدر و مادر خود معرفی کنید.این کار باعث جلب اعتماد آن ها خواهد شد و وقتی خیال والدین از بابت کسانی که شما با آن ها در ارتباط هستید راحت خواهد شد و جر و بحث ها برای بیرون رفتن یا در کنار دوستانتان بودند بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

Related image

5.در مقابل پدر و مادر خود صبور باشید.ممکن است در مواقع تنش زا که توسط پدر و مادر تحت فشار قرار میگیرید تحمل و صبوری کار سختی باشد اما باید همواره این را در ذهن خود مرور کنید که آن ها پدر و مادر شما هستند و فقط خوبی و خوشبختی شما را می خواهند.با ادب و آرامش با پدر و مادر برخورد کنیدو میبینید که آنه انیز کم کم به جای جرو بحث و یا فشار به شما، رفتار آرام تری رادر برخورد با شما پیش میگیرند.

6.اگر در نهایت با هیچ روشی توانایی خاتمه و رهایی از جرو بحث با پدر و مادررا نداشتید به یک مشاور مراجعه کنید.مشاوران می توانند در رفع مشکلات شما با پدر و مادر و مشکلات فکری شما بسیار مفید و کمک دهنده باشند.


تهیه و ترجمه: مجله  دلگرم